Alla inlägg under juni 2006

Av Camilla Selin - 18 juni 2006 20:37

Idag har vi varit på internationell utställning i Avesta med 31 deltagande vuxna havanaiser, både Amazita & Fiffi fick CK och blev placerade i bästa tikklassen, Fiffi som 4:a och Amazita som 1:a bästa tik med CERToch blev därefter BIR, matte är superstolt.

Av Camilla Selin - 11 juni 2006 12:28

Idag skulle min älskade Fanny fyllt 17 år om hon fortfarande levat. Hon somnade stilla in den 21/7-2005. Saknaden är fortfarande stor, men det hjälpte att jag hade fler hundar då, för annars hade det blivit olidligt tomt och tyst hemma. Fanny och jag var jämt tillsammans, sen den dag vi hämtade henne 1989, och hon var en trogen följeslagare, om jag var sjuk så låg hon och sov med mig hela dagarna, ville inte ens gå ut. När jag kom efter att ha varit bortrest ett par dagar så protestkissade hon direkt på mattan, för att visa att hon var sur. Och när hon blev överlycklig när man kom hem så hoppade hon och naggade en i byxbenet för att hennes lycka inte hade några gränser. När vi var ute på promenad och hon ansåg att hon inte ville gå längre, så bara vände hon tvärt och sprang hem, med mig i hasorna. Första utställningen vi var på, hon och jag, när vi åkte ut med "blått band" och jag storgrät för att jag inte kunde förstå varför, min hund som var vackrast i hela världen. Min lilla Fanny var en liten dam, men med ett stort hjärta och ett självförtroende som inte var av denna värld, en stor hund kunde komma flygande mot henne, och hon satt bara lugnt kvar och lyfte på överläppen och visade sina små tänder och morrade lite, då backade de. Hon var en riktig liten pärla, min Fanny. Idag tänder jag ett ljus för henne och sätter ut blommor i minneslunden, och hoppas att hon har det bra i hundhimlen med alla sina hundkompisar. Här får ni se några bilder på henne under sin tid på jorden med oss.

Av Camilla Selin - 10 juni 2006 18:41

Idag har vi varit på inofficiell utställning i Rimbo. Det var 5 deltagande havanaiser, varav 2 valpar, alla var tikar idag. Miva blev BIR-valp med HP och placerade sig sedan som BIGvalp-2 av 10 valpar. Amazita blev BIR med HP och placerade sig sedan som BIG-3 av 12 vuxna.

Av Camilla Selin - 5 juni 2006 00:00

Här kommer en bild på 12-åringen Fjulle i solskenet, se hur nöjd han ser ut!

Av Camilla Selin - 4 juni 2006 19:03

Idag har vi varit på nationell utställning i Österbybruk och Amazita blev BIR-valp med HP av 6 deltagande valpar, och Fiffi fick en 1:a i junkl och blev 4:a i junkk.

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards