Alla inlägg under juli 2006

Av Camilla Selin - 30 juli 2006 21:55

Äntligen har jag lyckats ladda ner bilden från Högbo bruk 2006-07-14, när Amazita blev BIM och fick sitt andra CERT.

Av Camilla Selin - 29 juli 2006 21:03

Idag har vi varit på nationell utställning i Ransäter, med strålande resultat. Domare var Arne Foss från Norge och deltagande vuxna havanaiser 14 stycken, varav 10 tikar. Både Amazita och Fffi vann sina respektive klasser och fick CK och Amazita blev sedan bästa tik med CERT och BIR. Fiffi kom på en hedrande 3:e plats i bästa tikklassen. Grattis mina små tjejor, det var ni väl värda efter den långa resan dit och hem. Tack så mycket Anette för handlinghjälpen med Fiffi!

Av Camilla Selin - 23 juli 2006 18:41

Idag har vi varit på internationell utställning i Västerås. Domare var Hans Lehtinen, Finland. Fiffi blev 2:a i sin klass med CK av 4 deltagande tikar, Amazita vann juniorklassen med 6 deltagande tikar och fick CK och placerade sig sedan som bästa tik-4 av 14 tikar.

Av Camilla Selin - 21 juli 2006 16:11

Idag är det ett år sedan min lilla Fanny somnade in. Det är en jobbig dag, men jag försöker fortfarande tänka på allt fint vi hade tillsammans och vara glad över det och alla år vi fick tillsammans, men det är inte lätt, för saknaden är fortfarande stor. Silverpilen som jag planterade efter Fannys bortgång, som även kallas Fannys träd, växer så det knakar och verkar lika härdig som hon var. Fannys minnesskåp har jag putsat idag och alla hennes gamla grejer. Min lillasyster Tina har gjort ett jättefint fotocollage och ram till Fannys minne, tack så jättemycket, det värmer. Jag saknar min lilla pärla än. Jag hoppas att det finns en hundhimmel där hon har det bra och busar med sina gamla hundkamrater och ser ner på mig ibland.

Av Camilla Selin - 16 juli 2006 19:27

Idag ställdes Amazita i juniorklass och blev 3:a med HP. Det var strålande solsken och väldigt trevligt sällskap runt ringen och glad stämning och nya bekantskaper.

Av Camilla Selin - 15 juli 2006 19:33

Idag var i Högbo igen, idag med 24 anmälda tikar. Fiffi blev Bästa tik -4 med CK och Amazita vann juniorklassen med Hederspris.

Av Camilla Selin - 14 juli 2006 16:53

Idag har vi varit i Högbo på internationell utställning, med 26 deltagande vuxna havanaiser, varav 20 tikar. Amazita blev BIM med CERT och CK och Fiffi blev bästa tik-3 med R-CACIB och CK. Domare var Tamás Jakkel från Ungern. Vi är jättenöjda med dagen och tackar min (proffs)handler Ulrika Mackin för hjälpen med Fiffi.

Av Camilla Selin - 9 juli 2006 18:42

Idag var vi på en inofficiell utställning i Björklinge och gjorde storslam. Amazita blev BEST IN SHOWoch Miva blev BEST IN SHOW valp.Matte är sååååååå lycklig. Nu har alla mina hundar lyckas med den bedriften.

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards