Alla inlägg under mars 2009

Av Camilla Selin - 31 mars 2009 22:34

Michelle har flyttat ända till Danmark, till Yvonne & Peter Frederiksen på kennel Big Choice. Det tog henne 7 minuter för att bli accepterad av resten av flocken. Inte dåligt. Michelle var så lugn och snäll på flyget men blev lite åksjuk och kräktes på köpeavtalet! Men sen efter det sov hon på sin nya husses arm ett tag och sen trippade hon så fint med honom till parkeringen precis som att hon var tuffast i hela världen. Jag önskar er allt gott med henne och hoppas att det var värt att vänta över ett år på henne.

Lycka till Michelle och lycka till med språket!

Av Camilla Selin - 31 mars 2009 22:29

Idag fick Figaro äntligen träffa sin nya familj, han ska bo i Finja med Veronica Ekman och få en kompis vid namn Ozzy. Jag kan tänka mig att de röjer runt för fullt vid det här laget. Ägare är Rosmari Ekman, Garden Angel kennel. Jag önskar min lilla Figaro mycket lycka och välgång och så fort jag hör att du ska på en utställning, då kommer jag dit! Lita på det min gosse.

Av Camilla Selin - 31 mars 2009 10:36

Idag kom Amazitas bekräftelse på hennes internationella championat från FCI. Det tog över 9 månader från hennes sista CACIB som hon behövde (20080615). Samma dag som hennes resterande två små småttingar ska lämna sitt bo, Figaro och Michelle. Idag ska de ut på sitt livs första flygtur och komma till sina nya hem. Känns sorgligt men jag är övertygad om att de kommer att trivas. Lycka till mina små barn!

Av Camilla Selin - 25 mars 2009 23:09

Mivas pojkar växer och gror, alla har gått upp i vikt och äter för glatta livet.

Miva tar hand om de små så bra och är äntligen sitt gamla "jag" igen. 

Så fort hon är dräktig så blir hon sur och bara vill vara ifred och ha lugn och ro, men så fort valparna kommit till världen är hon sitt busiga glada jag igen. Underbart att ha Miva tillbaka i sitt rätta jag.

Michelle & Figaro har idag varit på ombesiktning för de ska snart flytta till sina nya hem. Det kommer att bli tomt här hemma utan dem. Snyft.

Av Camilla Selin - 24 mars 2009 20:43

Nu har de kommit till världen på dygn 62! Mivas fyrtal i svart.

Fyra små mini-Arttusar! 

Allt gick så bra, allt inom loppet av två timmar och de äter bra och är väldigt levnadsglada och pigga. Först ut var en svart hane med en aningens tan-tecken och lite vitt på bröstet som vägde 250 gram. Nummer två var ännu en svart hane med lite lite vitt på bröstet som vägde 195 gram. 

Tredje killen som ville ut är helsvart sånär som på en aningens vitt på baktassarna och han vägde 225 gram. Sist ut var en kille på 190 gram och han är KOLsvart!

Så det blev bara svartare och svartare. Underbart. Min älsklingsfärg.

Jag är så stolt över min svarta kvartett och jag kan intyga att Miva är det också. 

Av Camilla Selin - 22 mars 2009 14:54

Idag blev Annabell (Zodiaka'la Star's Absolutely First) juniorklassvinnare på Svensk Vinnarutställning i Malmö med CK av 8 juniortikar och sedan Bästa tik-reserv av sammanlagt 25 tikar för domare Erwin Deutscher, Österrike.

Här är Annabells kritik:

Kraftig ungdomlig typ. Mycket vackert huvud. Fantastiskt mjuk lång päls. Mörka ögon. Bra topline. Bra vinklar. Mycket bra front för åldern. Fria rörelser. Ljuvligt kynne.

Hennes kompis Trollet knep BIM:et och CACIB:et och blev också Svensk Vinnare -09. Vilket fantastisk helg för Stina & Christer & Annabell & Trollet.

Stort grattis från en stolt uppfödare till A-bell och mamma Amazita.

Av Camilla Selin - 21 mars 2009 16:28

Idag var Annabell (Zodiaka'la Star's Absolutely First) på nationell utställning i Danmark och fick excellent i juniorklass och blev placerad som reserv i bästa tikklass med en jättefin kritik. Hennes kompis Trollet (SUCH NUCH Voila Rough Diamond) blev Bästa tik-2. Grattis till er båda!

Av Camilla Selin - 20 mars 2009 07:38

Idag är det ett år sedan Annabell föddes, en väldigt lätt födsel, Ammis ylade till och ut kom Annabell på ett par sekunder. Jag var så lycklig så tårarna gick inte att hejda. Idag är hon stora damen, har börjat löpa och allt.

Idag är hon på väg till utställning i helgen, och jag önskar henne & Trollet & Stina lycka till i helgen. Här kommer en nostalgibild på A-bell innan hon flyttade, som vi tog hos fotografen. Copyright Eivor Rasehorn.

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards