Alla inlägg under oktober 2009

Av Camilla Selin - 30 oktober 2009 15:20

Idag har mina valpköpare varit i Växjö på internationell utställning för domare Ove Germundsson. Bruno, Zodiaka'la Star's Believe In Me blev 3:a i unghundsklassen av 7 deltagande hanar. Annabell Zodiaka'la Star's Absolutely First vann unghundsklassen med CK och slutade därefter som Bästa tik-2 med CERT och R-CACIB av 27 deltagande tikar.

Jag är SÅ stolt. Grattis allihopa!

Hade velat vara där med er alla idag.

Av Camilla Selin - 27 oktober 2009 07:09

Nu är SKK:s centralkurs i Anatomi och Bedömning avklarad med godkänt resultat (över 75%) på bägge proven.

Av Camilla Selin - 25 oktober 2009 12:04

 

I helgen har "Hemmo" Zodiaka'la Star's Cause I'm The One, haft sin juniordebut på officiell utställning i Finland med excellent bägge dagarna och idag som klassvinnare med 6 deltagande juniorhanar, 9 månader gammal. Jag & mamma Amazita är stolta över hans debut. Grattis Anne & Hemmo!    

Av Camilla Selin - 11 oktober 2009 18:00

 

 

Idag har vi haft valpträff i Nyköping, 9 deltagande havanaiser, domare var Anna-Lena Munkvall. I valpklassen 6-9 månader hanar blev Totte (Zodiaka'la Star's Dare To Be Divine) bästa hane, 2:a Lucas (Zodiaka'la Star's Depend On Me), 4:a Devo (Zodiaka'la Star's Demands Devotion) och 5:a Morris (Zodiaka'la Star's Dark Mystery) av 6 deltagande valpar i klassen. Alla tilldelades Hederspris. Sen blev Bruno (Zodiaka'la Star's Believe In Me) bästa hane och BIM och Annabell (Zodiaka'la Star's Absolutely First) blev bästa tik och BIR och i finalen placerade hon sig som BIG-4.

Min lilla Miva-Piva blev bästa tik-2 med HP med denna kritik:

Söt tik. Fint huvud och uttryck. Korrekt bett. Välplacerade öron. Tillräckligt mörka ögon. Välvinklad fram och bak. Utmärkt topline. Rör sig med härlig attityd. Fin päls och presentation.

I BIS-finalen för valpar dömde Patric Cederlöf och av ca 60 anmälda valpar blev Totte BEST IN SHOW-valp-1!!!!

Jag är jätteglad att så många av er kunde komma och jag tackar er alla för en rolig dag!

Av Camilla Selin - 5 oktober 2009 16:12

   Igår blev Amazita BIR med CACIB för domare Sonja Björklund i Sundsvall med denna kritik:

Mycket vackert huvud och uttryck. Alla detaljer på rätt ställe. Härlig resning. Bra hals- och överlinje. Korrekt kors och svans. Trevliga rörelser från sidan och fram, aningen smalt bak. Vacker päls. Trevligt temperament.

Jag hade jättetrevligt resesällskap av Pernilla & Simba som tog BIR:et på lördagen, stort grattis!

Amazita hade en vilodag på lördagen och sov så gott på min arm hela dagen och värmde mig i det kalla ridhuset medans vi hejade på Simba. Nu ser jag fram emot valpträffen, ska bli så kul att se dem alla igen!

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards