Alla inlägg under juli 2008

Av Camilla Selin - 30 juli 2008 20:53

Nu har jag försökt mig på uppställningsbilder på de små pyrena, se under länken Valpar. Här kommer en bild på Bonnie som kommer att stanna kvar hos mig, Amazita & Miva. Amazitas CACIB från Wroclaw, Polen har blivit bekräftat, det tog 10 månader.

Av Camilla Selin - 27 juli 2008 19:11

I helgen har vi varit på rasspecial och internationell utställning i Ransäter.

Domare på rasspecialen var Rudi Hubental och Amazita fick denna kritik:

Helt igenom feminin och välbyggd med mycket goda proportioner. Mycket bra huvud och uttryck. Utmärkt hals och rygg. Välutvecklad bröstkorg. Korrekt vinklad. Rör sig kvickt. Väldigt bra päls.

1 chkl, CK, 1 Btkl, BIR och BIS

Dagen därpå dömde Bo Skalin och vi fick då denna kritik:

Feminint huvud. Bra uttryck. Kunde ha lite mer utfyllt huvud. Vacker hals med lite plant kors. Korrekt vinklad fram och bak. Rör sig mycket bra fram, nästan lite för bra bak. Trevligt temperament. Bra päls.

1 chkl, CK, 2 Btkl, R-CACIB

Amazitas dotter Annabell gjorde sin utställningsdebut 4 månader och 6 dagar gammal och det gick galant, 2:a bästa tikvalp med HP i 4-6 månaders klassen och med en jättefin kritik. Det var jättekul att ses igen, Annabell kände igen mig och blev så glad att se mig. Bilderna ovan är på mor och dotter och från BIS-finalen Tack allihopa för trevligt sällskap och en mycket välordnad rasspecial!

Av Camilla Selin - 21 juli 2008 21:43

Mina tankar har idag varit hos min lilla Fanny (Frisette's Zodiaka'la Star) som gick bort för tre år sedan. Jag är så tacksam för de sexton år vi fick tillsammans. Hennes son Fjulle är "still going strong" 14,5 år gammal och jag hoppas han har långt kvar att leva. Här är en fin bild som jag hittade på Fanny med nallen.


Av Camilla Selin - 16 juli 2008 21:21

Snart är de små liven tre veckor gamla. Ögonen är helt öppna och bedårande. De har börjat vifta på svansarna och gå runt lite smått.


Av Camilla Selin - 10 juli 2008 21:41

Idag har lill-tjejens ögon börjat öppnas och killarna är nog inte sena att hänga på. Imorgon ska det tas två-veckors bilder och de små liven ska vägas.


Av Camilla Selin - 5 juli 2008 21:30

Jag och Ammis har haft en underbar helg, Ammis var lite trött på slutet dock, men på den här bilden var vi på topp! Tack Stina för bilden.

Av Camilla Selin - 5 juli 2008 16:13

Idag var det Circuit show i Almare Stäket och domare var Phyllis Wolfish, Kanada. Amazita fick Excellent och blev sedan 3:a i championklassen med denna kritik:

Lovely type. Would like a little stronger foreface.Pleasing silhouette. Worthy champion.

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards