Alla inlägg under november 2009

Av Camilla Selin - 28 november 2009 16:24

Idag blev Hemmo 2:a i juniorklass med excellent med jättefin kritik för domare Laurent Heineche, Luxemburg av 10 deltagande juniorhanar. Grattis Anne & Hemmo!


Av Camilla Selin - 16 november 2009 11:17

 

Nu har Balbinka fått ett svenskt registreringsnummer på SKK Hunddata, S62163/2009,

och Amazitas hälsokontroller uppdaterade.

Av Camilla Selin - 15 november 2009 13:52

Idag blev Lucas, Zodiaka'la Star's Depend On Me, BIR-valp 6-9 månader med HP i Mjölby.

Domare var Tord Lundborg med denna fina kritik:

Lovande hanvalp. Bra längd på nosen. Vacker hals. Vällagd skuldra. Utmärkt förbröst. Välvinklad överarm. Fina proportioner. Något lång i länden. Korrekt kors och svans. Välvinklat bakställ. Lovande pälskvalitet. Mycket goda rörelser

5 havanaisvalpar deltog.

Stort grattis!!!!!

Av Camilla Selin - 11 november 2009 16:35

Miva & Amazita har fått en tidig julklapp för att de varit modeller för en ny produkt på marknaden.

Nu vet jag hur många steg de tar per dag och under hur lång tid de varit i rörelse.

Då vet jag att att de får tillräckligt med motion.


Stegräknare finns att beställa på www.hundspa.se


 

 

Av Camilla Selin - 9 november 2009 10:52

Igår blev Totte, Zodiaka'la Star's Dare To Be Divine BIM-valp med HP i Enköping för domare Elisabeth Spillman med denna kritik: Bra storlek och proportioner. Maskulint huvud. Bra detaljer. Fin överlinje. Välkroppad. Bra svans. Utmärkta ben och tassar. Rör sig med drive. Utmärkt päls och trevlig presentation, deltog gjorde 6 valpar.

Det gjorde ni bra, jag är stolt över eran insats! Stort grattis!

Av Camilla Selin - 7 november 2009 19:06

Min lilla Balbinka flyttar hem imorgon, hon kommer från Torcedore's kennel i Finland och hon heter i stamtavlan Torcedore's Futura La Speranza. Hon är efter FIUCH Buenos Amigos Little Mystery och CIB FIUCH DKUCH LVCH EECH NORDV-08 LVW-07 Bellezza's Black Pearl. Äntligen får Amazita & Miva en ny familjemedlem och jag hoppas att hon kommer att trivas hos oss. Tack så mycket Kirsi att jag fått förtroendet att köpa lilla Balbinka.

Jag har väntat så länge på den här dagen, tack tack.     

Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards