Alla inlägg under mars 2008

Av Camilla Selin - 31 mars 2008 11:12

Championatansökan för Mivas SUCH är insänt till SKK. Idag fick jag ägarintyg till Amazita från SKK som ska skickas till England för att få ett ATC-nummer, som man behöver för att ställa ut där.

Av Camilla Selin - 23 mars 2008 14:38

Idag var det internationell utställning i Stockholm, 60 anmälda vuxna havanaiser och domare för dagen var Hans Mogens Slot, Danmark.

Miva blev BIR med CACIB och CERT och därmed Svensk UtställningsChampion.

Här är hennes kritik: Mycket flott och elegant tik. Utmärkta proportioner. Utmärkt huvud och uttryck. Flott hals. Bra överlinje. Rätt kors och svansansättning. Korrekt benstomme och vinklar. Mycket flotta rörelser. Utmärkt päls. Välvisad.

Jag fick även äran att visa Honungsmåne Good Guy "Gustav" som placerade sig som reserv i öppen klassen med 13 deltagande hanar med mycket fin kritik.

Nu har alla mina hundar blivit BIR på Lilla Stockholm, Fiffi 2006, Amazita 2007 och nu Miva 2008. Det känns jätteroligt. Nu ska vi ta en paus från utställningar ett tag och bara ta hand om Arabella och se henne växa upp.

Tack Gunn & Evald för Miva, en underbar hund som lyser upp tillvaron!

Av Camilla Selin - 20 mars 2008 10:46

Jag har glädjen att berätta att mor och dotter mår fint, Arabella föddes vid tvåtiden i natt på 65:e dygnet och valpningen gick utan problem. Hon vägde 176 gram vid födseln och är kritvit till färgen. Jag är så lycklig och jag tackar alla som hjälpt till med råd och tips och stöttat mig och framförallt min mamma som hjälpte mig med valpningen. Det här var det bästa påskägg jag någonsin fått. Glad Påsk Allesamman!

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards