Alla inlägg under juli 2007

Av Camilla Selin - 28 juli 2007 14:08

Igår kom min ringsekreterarnål med posten. Nu är jag auktoriserad ringsekreterare och ska betala in årsavgiften till RSF och kommer med i ett register där utställningsarrangörerna hittar en, och förhoppningsvis får man ett och annat uppdrag.

Av Camilla Selin - 25 juli 2007 20:31

Idag kom första bekräftelsen på ett utav Amazitas CACIB, det som hon fick i Stockholm i påskas. 

Av Camilla Selin - 21 juli 2007 21:11

Idag var jag och Cecilia med Amazita och Musse i Västerås. Det gick strålande! 22 vuxna havanaiser deltog, 8 hanar och 15 tikar. Musse vann championklassen med CK och inledde med att bli Bästa hanhunds-2 med mig som handler, tack Cecilia för att jag får visa honom.

Amazita vann championklassen med CK och vann sedan Bästa tikklassen med CACIB och blev BIR. Domare för dagen var Henrik Johansson som lovordade henne. Här följer hennes kritik:

Välbalanserad championtik. Mycket tilltalande helhet. Korrekt huvud. Rör sig med stil. Korrekt päls. Rör sig energiskt med stil och resning. Korrekt pälsstruktur. Välpresenterad.

Det var en underbar dag med fint väder och trevligt sällskap.

Av Camilla Selin - 13 juli 2007 20:50

Idag kom Hundsport neddimpande i brevlådan med mitt ansökta kennelnamn  "Zodiaka'la Star's. Det är mitt sätt att hedra Fannys minne, hennes gener förs inte vidare men hennes namn kan föras vidare. Och en stjärna det var precis vad hon var, med ett lynne som inte var av denna värld, en päls som var som silke och ett hjärta av guld. När jag ställde henne som veteran 14 år gammal frågade domaren om hon verkligen var 14 år och inte 14 månader. Med andra ord var hon en mycket välbevarad veteran. Min lilla pärla är nu i hundhimlen, men jag hoppas att kenneln får bära hennes namn, det skulle göra mig lycklig.

Av Camilla Selin - 10 juli 2007 19:27

Bekräftelsen på Amazitas NUCH titel kom idag med posten och ska skickas in till SKK imorgon för registrering.

Av Camilla Selin - 9 juli 2007 08:45

Idag blev Amazita BIR med CACIB för domare Ann-Christin Johansson med denna kritik: En smällkaramell som är fin från nos till svans! Visad i superkondition! Står och går som en drottning!

Detta var hennes debut i championklassen och man kan ju inte annat än säga att det gick super. Musse blev Bästa hanhunds-3 och jag fick äran att visa honom. Det var 28 deltagande vuxna havanaiser och vi är nöjda med helgen fast vädret var mot oss, men med mycket skoj och fina utställningsresultat så blev allt positivt. Nu har jag bara en aspiranttjänstgöring som ringsekreterare kvar i Västerås, sen blir jag auktoriserad. Tack Cecilia och Emilia och Musse för en supertrevlig helg! Det gör vi om snart igen!!!!! På BIR/BIM bilden fr v. SUCH NUCH Kinway Ivory Touch och Marie Öhman Westling som BIM och BIR/BIM domaren Alison J Cowin från Australien i mitten. Framför Amazita  ligger en jättetjusig banderoll som donerades av domaren Allison J Cowin som det står så här på:

Södra Norrbottens Kennelklubb

Best of Breed - Bichon Havanais

Donated by Judge Alison J Cowin, Australia

Den andra bilden är på mig och Musse när vi är inne i championklassen där han blev 2:a med CK. Han gick jättefint och gjorde sitt bästa med att charma domaren ;-)

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards