Alla inlägg under juni 2008

Av Camilla Selin - 18 juni 2008 08:46

Ammis med sin kompis Zeldis i Avesta.

Idag ska jag sätta mig ner och svara på alla mail jag fått.

Ha tålamod med mig! Jag är inte världens snabbaste mailare.

Av Camilla Selin - 15 juni 2008 20:03

Idag var Amazita & jag på internationell utställning i Avesta med 17 vuxna deltagande havaniser med Dan Ericsson som domare. Amazita vann championklassen med CK och blev därefter Bästa tik och BIR med CACIB.

Nedan följer hennes kritik:

Mycket snygg tik av rätt sort!

Fint huvud med rätt proportioner. Särskilt bra front, kropp och rygg.

Utmärkt bakställ. Pälsen kunde vara rikligare. Mycket goda rörelser.

Vi hade en underbar dag i solen och Ammis och jag låg och solade fram tills finalen då vi var inne i ringen och vände! 


Av Camilla Selin - 14 juni 2008 00:13

Nu har Fiffis svenska Championat blivit registrerat på SKK Hunddata.

Mivas mage fortsätter att växa och vi är förväntansfulla här hemma.

Av Camilla Selin - 12 juni 2008 09:06

Jag & Monica Mileteg har varit på en trevlig rundresa i Finland och hälsat på flera havanaisuppfödare, det har varit jättetrevligt, man har fått sett mycket vackra hundar och ätit mycket god mat och fikat och pratat hund i tre dagar. Tack allihopa för gästvänligheten. Bilder kommer.

Amazitas CACIB från Växjö har blivit bekräftat från FCI.

Bilden ovan är på Fanny (Frisette's Zodiaka'la Star) som skulle ha fyllt 19 år igår om hon levat. Snart är det tre år sedan hon somnade in.


Av Camilla Selin - 7 juni 2008 22:47

Idag var Amazita på internationell utställning i Vänersborg där Nils Molin dömde och 24 vuxna havanaiser deltog. Amazita vann championklassen och blev Bästa tik med CACIB och därefter BIM och därmed blev hon idag Internationell Utställningschampion 79 dagar efter sin nedkomst med Annabell. Jag är otroligt stolt och glad och det var extra roligt att se att Amazita saknat utställningar och om hon hade fått bestämma hade hon sprungit runt i ringen. Grattis Malte & Caroline till BIR:et!

Här är Amazitas kritik:

Typ, storlek och helhetsintryck: Utmärkt

Tilltalande championtik. Elegant överlinje. Goda proportioner. Acceptabelt nosparti. Bra ögon och stop. Välbyggd. Rör sig mycket bra.

Tack för gästvänligheten Lena & Peter! Ammis hälsar Gustav......

Annabell verkar stormtrivas hos sin nya familj och det gläder mig, kika in på deras sida och kolla in videosnuttarna! Hon och Liten har blivit riktiga buskompisar.

Av Camilla Selin - 2 juni 2008 21:28

Idag var Annabell på valpbesiktning och gick igenom utan anmärkning.

På torsdag kommer hennes nya husse och matte Christer & Kristina från Örebro och hon ska då få tre vita havanaiskompisar vid namn Smulan Trollet & Liten, jag tror hon kommer att stormtrivas. Annabell har redan fått en egen sida på deras hemsida, kika in på http://www.123minsida.se/tassihand

Mivas mage växer och är rund och god och hon laddar upp inför det som komma skall, med att sova mest hela dagarna och äta ordentligt och att busa är det inte tal om! Hon går in för sin uppgift med fullaste allvar.


Presentation

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards